Napló arról a kalandról, ahogy a nyugdijas éveim elkezdôdtek

Kalandtúra-NZ

2017. november 26. - Kékszakállas

Csúcstámadás a Tongariro Nemzeti Parkban

Szigorú hósipkás vulkánok tövében kirándult

Az északi sziget kellôs közepe a legrégebbi nemzeti park a Tongariro. Kettôs Unesco örökség: A vulkáni hegyei miatt és a maori szent helyei miatt is. Amúgy tök megérdemli. Ragyogott a nap is ránk, azt hiszem mázlisták vagyunk, elôzô nap nem is lehetett kirándulni, olyan rossz idô volt. Az irodában…

Wanaka tó az igazi gyöngyszem

Nagy kár lett volna kihagyni, szebb, mint Queenstownunk es a

Találkoztunk Lindával Te Anauban  pénteken,  a budafoki lánnyal, aki Wanakában lakik és lelkünkre kötotte, hogy látogassunk el oda, mert gyönyörû és menjunk vasárnap, mert akkor kézmüves vásar van és a Józsi kürtôskalacsot ( chimney cake nek hivja)süt minden ujzélandi öromére. El is indultunk, esôre…

Kóstolgatjuk Wellingtont

6 óràs vezetés után könnyû tengerparti séta

Nehéz szívvel hagytuk el a taupoi házat. Itt akár lakni is lehetne. Kiderült, hogy a háztulajdonos egy 80 éves néni, aki bement egy öregotthonba, miután meghalt a férje és egyedül maradt. Az út Wellingtonba változatos tájakon vezet, dimbes dombos zöld hegyek , meredek folyóvölgyek, tágas sivatag…

Gyalog a hegyen- végre túracipôben

Esôt mondanak, mert tán fáradtak is vagyunk, szóval nehezebben indulunk neki. Végül megegyeztünk, hogy egy kisebb túrával próbálkozunk Queenstowntól 20 km- re. Ez a Queenstown nem annyira jön be különben. Zajos, tömeges, túristás, pedig álomszép a vidék. A mi túránkra 2-4 órát irtak ki, mi 3 óra 20…

Milford Sound

Ha lehet utazásnak végcélja, ez az

Szavakkal nehezen tudnám leírni, amit láttam, zene mindenképpen kéne hozzá. Maga a sound egy fjord, elegáns, méltóságos, természetes, csak néztem, hogyan tudnám még jobban megfigyelni, elhozni egy kicsit. Hajoval járható be, súlyos szél fújt szembe, mégis a tetôn maradtunk, hogy mindent lássunk,…

Napos délután a wellingtoni botanikus kertben

Nevek nélkül sok képpel

Cable car visz fel a dombtetôre a városból. Szép a kilátás, egyszerre látni a Tasmán tengert és a Csandes Oceánt, szserencsés fekvésû város, uj-zélandi értelemben “csak” szép. A botanikus kert150 éves, épp tavasz van , minden virágzik. Hogy mi minden , nem mennék bele szakmai segítség nélkül. A…