Napló arról a kalandról, ahogy a nyugdijas éveim elkezdôdtek

Kalandtúra-NZ

Kis gasztro

Vasárnapi ebéd és borok

2017. november 19. - Kékszakállas

Szinvonalas haltál igényes salàtàval és curry rizzsel meg tartár És a borokrl se feledkezzünk meg. A sauvignon blanc tesztet tovabbvittük. Az Oyster Bay 2017 egèszen friss, magas sava ellenére nem szúr, viszont majdnem harapós, a gyümölcsösség kiemelkedô. A Saint Claire egy èrettebb, komolyabb…

Már a neve is hold kráter séta volt, semmi túlzás

Talpunk alatt nem tudhatom mikor fúj ki a föld egy ujabb gôzt és akkor mi van?

Ha a Wai-o-Tapu egy show volt, akkor ez egy félelmetes gôzölgô mezô. Meleg jön alulról és mindenütt megcsap a szélfújta gôz. A képek nem adhatják vissza a hangulatot, a zajokat, hol sipol, mint a gôzgép, vagy bugyog az iszapos helyeken ès hát szaga is van, szóval egy teljes èlmény. Elôször tettük…

Maori story a taupoi muzeumban

Legalább a múzeumban láttunk élô maorit és egy klassz kiállításton

Esôre ébredtünk és nehezen indultunk el, aztán mégis és megkerestük a helyi múzeumot, kicsi és nagyon tartalmas. A maori ôsök története, ahogy egy naív nép belakta ezt a területet kihasználva a változatos körülményeket, még azt is, hogy a geotermákat mosásra, fûtésre és fôzésre is használta.…

Ahol a Föld nyitva hagyta a száját

Nehéz eldönteni, hogy a Holdon járunk-e, vagy épp egy scifi forgatáson, valószinûtlen

Wai-po-Tau-ba látogattunk, azt ígérték, hogy ez a csodák földje, tényleg. A szaggal kéne kezdeni, ahogy kiszálltunk a kocsiból, megcsapott a kén lehellete, összetéveszthetetlen vegyészorr emlék. El ne hagyd a kijelölt utat! - írják rendületlenül, hát olyan nagy kedvem nem is lenne elhagyni, fortyog,…

Késôi bocsánat kérés

Megfogott a melbourni muzeum aboriginal kiállítása

Egy erôs nap alatt is sok élményt lehet összeszedni Melbourneben. Minden ízèben világváros, jókedvû ès jóízü s elèg euröpai a sok kávézótól, kiülôs étteremtôl. A tengert nagyon hiányoltam itt, a folyöpart nagyon elegáns, azé rt mégsem tenger. Ez az aboriginal kiállitás nem egy sajnálkozó,…

Taupo tavi paradicsom

Felfedezzük az északi sziget közepét és Huka a vízesés

Bérelt kocsival húzunk délre, kb 300 km, nem tünik nehéznek, ám a jobbkormányos balra húz, nem érzem pontosan a szélét az utnak vagy a sávnak. Ezt a Toyota úgy segíti, hogy ha kinakarsz menni a sávodból, pittyeg. Na ez végig pittyegte az utat, keresem, hogy hol lehet kikapcsolni! A Taupoi tóra néz a…

Vacsora a toronyban

Együtt vacsiztunk a barátainkkal és a tériszonyommal az aucklandi sky towerben

Pompás élménnyel indult a közös túránk. Az elsô élmény az aucklandi reptéren a mosolygás volt. Mindenki barátságosan mosolyog, az útlevél ellenòr is meg a vámos is, miközben a túrabakancsokat elviszi fertôtleniteni. A bérelt lakásink a tengeröbölre néz, hahó! A tenger és süt a nap is. Foglalt asztal…

Pompás kirándulás a Waiheke szigetre

Valószinûtlen paradicsom, a fejem is felvette a szint, le lehet égni15 fokban is

30 perces kompúttal lehet eljutni a szigetre, az olvasmányok azt sugallták, amolyan Szentendre fèle vár, galériák, borpincék, elit házak, sok ember. Hát más! Kis öblökkel barázdált tengerpart, kiépitett ösvények, szubtrópusi növenyzet és nehezen leírható szinek. A tenger kék és zöld is, a növények…